Telmalle on vedetty ORANSSI ohjausnaru, joka lähtee ruoriakselilta (kiinnityspoijun alapäästä). Naru kiertää styyrpuurin kautta peräkannelle ja kääntyy takaisin paapuurin puolelta. Naru kuitenkin päättyy toistaiseksi peräruumaan sortuman kohdille. Se on tarkoitus viimeistellä siten, että se tekee täyden lenkin ja palaa lähtöpaikkaan. Peräreelingillä peräsimen kohdalla on suuntanuolet molempiin suuntiin, mutta paapuurin puoli on siis vielä umpiperä.
Naruun on merkitty hylyn kohtia, mistä se menee. Kohde on usein 2-3 metrin päästä merkkilätkästä, koska ohjausnaru kiertää aluksen reelinkiä. Esimerkiksi konehuone on merkitty, mutta sinne täytyy mennä narun kohdalta katon alle, jotta pääsee konehuoneen ”skylettien” kohdalle ja konehuoneeseen. Naru on siis vedetty täysin avoveteen. Mistä tahansa ohjausnarun kohdasta pääsee nousemaan suoraan pintaan.
Narua jatketaan ja parannellaan vielä loppukesän aikana. Jo nyt se helpottaa hylkyä tuntemattoman liikkumista siellä.